Libye je pro migranty klíčovou tranzitní zemí

Domácí 03. července 2017 | 18:07 — Ilona Cílková
Z Libye se pro uprchlíky a migranty stala klíčová tranzitní země, k cestě do Evropy ji využívá zhruba polovina všech běženců, kteří míří po takzvané centrální středomořské migrační trase.
Počet migrantů, kteří k cestě do Evropy využili Libyi, vzrostl oproti loňsku o 19 procent / Shutterstock

Ve své zprávě to uvedl Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) s tím, že do Itálie z Libye od začátku roku připlulo přes 84.800 migrantů.

Počet migrantů, kteří k cestě do Evropy využili Libyi, vzrostl oproti loňsku o 19 procent. Sedm z deseti migrantů, kteří se na nebezpečnou plavbu z Libye vydají, jsou podle OSN ekonomičtí migranti, zbytek pak "lidé potřebující ochranu", jako jsou žadatelé o azyl a jiní uprchlíci.

Přes Středomoří vedou obecně tři migrační trasy. První je západní přes Maroko či Alžírsko do Španělska, kterou loni využilo necelých 5000 migrantů. Druhou cestou, takzvanou východní, která vede přes Turecko, podniklo loni do Evropy cestu 173.450 běženců. Trasa přes centrální Středomoří vede z Alžírska, Tuniska, Egypta a hlavně z Libye, v roce 2016 po ní podle statistiky UNHCR připlulo do Evropy 181.436 lidí.

UNHRC ve své zprávě udává, že význam Libye na této trase v budoucnu ještě více poroste. V této severoafrické zemi totiž panuje politický chaos, který zneužívají pašerácké gangy a zločinecké organizace. Studie uvádí, že migranti v Libyi jsou převážně mladí muži, kteří cestují sami.

Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Hanychová zveřejnila identitu nové milenky Jaromíra Soukupa: Nejvíc mě ranilo, že to byla moje dlouholetá kamarádka!

Co můžete očekávat, když přivedete dítě do domácnosti se...

Jak správně prát tenisky v pračce, aby se nezničily ani boty...

Jedlá soda je dostupný a účinný pomocník v péči o psa či...

Jak jednoduše vyrobit trendy paletový nábytek na zahradu i do...

Nový trend vtrhl do českých měst, střešní včelaření je...

Vánočním věncům letos nebude vévodit jehličí, ale...

Zavřít reklamu