Rada obdržela stížnosti na pořad Jaromíra Soukupa

Domácí 10. prosince 2017 | 04:53 — Ilona Cílková
Pořadem Aréna Jaromíra Soukupa, ve které v úterý vystupoval mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček, se bude zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta na relaci TV Barrandov obdržela několik stížností.
Hradní mluvčí Jiří Ovčáček v pořadu protěžoval současnou hlavu státu Miloše Zemana / Facebook

„Na zmíněný pořad už přišly stížnosti, tak se tím rada bude zabývat, ale nemohu předjímat výsledek,“ potvrdil Ivan Krejčí, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Hradní mluvčí Jiří Ovčáček vystoupil v úterním živém vysílání s názvem Aréna Jaromíra Soukupa na TV Barrandov. V hodinovém pořadu se kriticky vyjadřoval o uchazečích na post prezidenta republiky a zároveň protěžoval současnou hlavu státu Miloše Zemana. Někteří z přítomných diváků, na jejichž dotazy Ovčáček také odpovídal, měli například transparenty s nápisem „Ať žije Zeman!“.

Odborníci se už dříve shodli na tom, že by se rada měla pořadem zabývat. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání totiž všem provozovatelům - tedy i těm soukromým - ukládá povinnost poskytovat „objektivní a vyvážené“ informace.

Například podle odborníka na mediální právo Ondřeje Moravce nemůže být v programu jako celku protežována politická strana nebo její názory a provozovatel musí zajistit, aby pořad nevyzníval jednostranně. „Zvláštní povinnost politické neutrality se pak týká zpravodajských pořadů a politické publicistiky, což by tento pořad asi splňoval,“ uvedl Moravec. Konkrétně se podle Moravce může jednat o porušení paragrafu 31, odstavce 2 a 3 zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání.

„Za porušení těchto konkrétních paragrafů, tedy vyváženosti televizního vysílání, hrozí pokuta od pěti tisíc až do 2,5 milionu korun,“ upřesňuje Moravec.

Předseda rozhlasové a televizní rady Ivan Krejčí zároveň doplnil, že rada už se pořady TV Barrandov v minulosti zabývala. „A uložila tehdy upozornění,“ popsal Krejčí. Konkrétně se jednalo o sedm sledovaných dílů pořadu Duel Jaromíra Soukupa z letošního května a června, kde pravidelně vystupovali zástupci hnutí ANO.

„Tím se provozovatel dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě,“ usnesla se letos v září rada.

Podle odborníka na mediální právo Moravce má upozornění sloužit jako výstraha a provozovatel vysílání se musí dalších chyb vyvarovat. V opačném případě by totiž už mohla přijít finanční sankce.

Majitel TV Barrandov a moderátor pořadů Jaromír Soukup ale kritiku o nevyváženosti pořadu odmítá. „Proč by měl být nevyvážený? Že byly špatně otázky?“ reagoval. V dalších dílech se podle jeho slov objeví například Jiří Drahoš nebo Michal Horáček.

Komentáře
Reklama
Reklama

Mohli jste přehlédnout

Ze Spojených států přišla smutná zpráva: Zemřel Miloš Forman

Milujete okurky? Pak je budete zbožňovat ještě víc. Umí...

Zužitkujte dřívka od nanuků a vyrobte si z nich úžasné...

Kočky mléko k životu vůbec nepotřebují. Jedná se o jeden z...

Děti milují sliz. Tak proč jim ho jednoduše nevyrobit i doma?...

Vyrobte si domácí papír. Je to velice jednoduché a navíc to...

Sadíte mrkev? A co takhle fialovou nebo žlutou? Jsou krásné a...